tisdag 20 september 2011

7 september / Vara - Kvänum

Ett löp pass jag sett fram emot länge, tror det var ca 5 år sedan jag sprang över 1 timma så nu var det dax. Lämnade av barnen som vanligt vid 07.30. Kl. 8  hade jag tagit mig ett glas vatten å´så iväg, tog vägen (järnvägsbanken) över Emtunga och bort till Gammel Tråvad, Bjertorp och Kvänum. När hälften var gjort, Gammel Tråvad, kändes det som om det var rätt lagom. Jag hade då varit ute i knappt 45 minuter!!

Man har blivit lite "morgonrosslig" tycker jag, fotleder känns stela, nått knä trycker det i och så kände jag redan nu lite drag i högervaden. Till råga på allt så känns det även i den vänstra hälsenan! Haaahaa, krävs nog några löp pass innan man börjar bli van helt enkelt :-)

Jag gnata mig vidare och snart kom jag mot Badene och sista långrakan kvar innan Oltorp och Kvänum, stapla mig in på Evalds strax innan halv 9:o men gösses va trött jag var. 19 km var långt trotts att jag inte varit ute mer än 1.24 så kändes det som om halva förmiddagen gått åt...

Mitt första beslut blir att INTE springa såpass här långt något mer innan halvmaran vi ska göra i Palma den 15:e oktober. Nä, att ta i knappt en och en halvtimma det kan jag men löpsteget måste bättras på. Fortsättningen får bli tävlingsfart i 30 minuter, kommer steget tillbaks någorlunda så ska jag nog få till 1.27 på 21 km. Kusin Freddas målsättning å´ den lär jag inte vara sämre än, Kusin Fredda alltså, tiden lär vara oväsentlig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar