tisdag 23 augusti 2011

Klubbmästerskap med Lidköping, MTB XC

Plockade dagen till ära ut en ny Testbike - Specialized Stumjumper HT Comp Carbon 29er - Återkommer med synpunkter om denna härliga maskin.

Tävlingen da, jo allt var sig likt! Avslutade jobbet 10 min innan 18. Samling vid Klovet, Filsbäck i Lidköping skulle vara 18.00 å´ visst var jag där! Men samlingen sket sig, 18.20  kom jag inrullande, som tur var hade Karl förvarnat Fredrik Svensson vid sekretariatet så jag fick tom. ett uppvärmningsvarv innan start som nu blev 18.32 :-)

Jag gjorde som vana trogen å´ ryckte precis max! Tog några hundra innan SkaraJohan gick om mig, därefter kom Johannes å´ tryckte på lite till. Kändes direkt att jag inte skulle ha benen idag heller så jag vågade inte ens föröka fartöka när Johannes gick om. Fick en lätt rulle av Johan innan vi vek ner höger och in i "bergodalbane skogen". Låg 3a hela första varvet men ut på andra gjorde Jansberger en sjuk attack, jag hade nu släppt även Christian Sääv framför mig och när inte han heller försökte på Jansbergers rygg så blev valet enkelt - ligg kvar!

Ut på sista var Noren ifrån Mariestad attack villig och dundrade förbi mig å  Sääv men nu var jag vaken å ´ piggare. Strax innan bergodalbane partiet kasta jag mig före, tryckte nu vad jag orkade men fick inget gött drag utan hade sällskap ända fram på mållinjen där jag fick avgöra med en spurt! Jansberger då!? Ja han tog vi in på under hela sista varvet, dock hade han koll på oss så det blev inga problem för honom utan han kunde knipa tredjeplatsen med hela 3 sek! Ser nu fram emot att få ta i ordentligt igen, behöver lite hårda pass så man vaknar till liv igen efter några slöa sommar veckor... 21 minuter plus lite uppvärmning och lätt avrull. Totalt 45 min och knappt 2 mil körda.

Resultat kommer här / http://www.laget.se/lidkopingsck/3587-start.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar