tisdag 23 augusti 2011

Torsdag den 17e augusti - löptest

Har ju inte gjort något hårt pass på en månad så nu tänkte jag göra ett litet avstamp. Har ju en platt runda som startar strax bakom huset här i Vara. Mot Optimera och ut mot Helås, tillbaka mot Arentorpskorset och så hem = 7 km.

Kändes stumt och riktigt torrt från start så här kände jag direkt att det kommer bli svårt att hålla under 4/km. Skit men inte oväntat när man inte tatt i på ett tag. Första kilometern var på 3.55 så det var en ok öppning ändå, fick ut steget undan för undan men benen ville inte släppa iväg på hela passet. Dock fick jag riktigt härlig hemlängtan på sista kilometern så den var nog inte mycket över 3.30, tog tyvärr ingen tid på den.

26.36 och ett max på 159(!) Riktigt härligt att kräma ur på slutet, såpass hög max har jag inte haft sedan i vintras så det var härligt. Sista 200 metrarna kändes det som om hjärtat ville ur men en underbar känsla som jag snart hoppas känna igen. Nu ser jag fram emot kommande "öppna" XC klubbmästerskap med Lidköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar