lördag 6 augusti 2011

Fredag 27 juli

Idag kom Jussi å Malin förbi vårt levene i Vara, dom var på väg hem från bra träning nere vid Garda, Italien. Dom hade kört MTB ett par veckor så jag föreslog lite racer för Jussi, han fick testa Vengen å jag tog mitt drömåk, Roubaixen. Jussi var som ko på grönbete, det bästa han åkt var uttrycket! Jag håller givetvis med, så länge du vill vinna en spurt eller dra hårt i motvind. Läs gärna någon tidigare recension jag nämnt på denna/dessa hojar. Nu drog Jussi hårt i dom små kullarna runt Arentorp, jag hänger ju med gött så länge det inte blir för långa stigningarå det ska ju ingen påstå att det är på våran hemmaplan :-) När vi kom tillbaks mot Vara går det ner i en liten svacka å ovanför, ca 700 meter bort är 50 skyltarna. Jag ryckte å hojtade till Jussi att nu har du chansen! I slutet av svackan var han givetvis förbi å nu var ju det roliga att Jussi inte såg skyltarna utan han slog av lite å då var det klart, 200 meter kvar å spurtsegern var ett enkelt faktum -Med lite lurendreja vinner även Roubaixen spurten :-D // 26 km 45 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar