söndag 25 december 2011

22 december / Yes, banrekord å en Gul tröja som sitter säkert...

Så gött när man känner direkt på uppvärmningen att benen vaknat efter 2 riktigt sugande pass! Min vana trogna inför "viktiga" pass har alltid varit å köra ett bra pass dagen innan

. Blev ju inte så denna-gång-heller och nu precis som inför prologen känner jag att det är en miss , hur det än är så slår sig musklerna till ro vid vilan och man blir än mer trögstartad. När jag la mitt elitsatsande åt sidan för tio år sedan har jag inte brytt mig nämnvärt om vad som är rätt, eller rättare sagt vad som känns rätt, eller fel inför en start så det känns faktiskt bra att skriva att det nu igen börjar göra det! Inte så jag är sugen på att prestera något på "elit nivå" igen men det känns bara gött att känslan i cykling, rundtrampet, trycket, spurten, draget börjar kännas igen å då verkar det som om tankarna gör det också, gööör gött! Uppvärmningen ja, började byta om med dom andra vid 5 men det kom kunder så jag var inte igång på hojen förrän dom andra kört en 15 minuter. Jag var ändock taggad å tryckte på bra i 5 minuter, kände som sagt att benen var bra mycket goare än tidigare i veckan så helt plötsligt släppte "ångestspärren" för kommande plåga å insåg att plågan kommer bli ljuvlig, 800 höjdmeter på 11 km å ca 27 min kommer bli gött! Vi startade med 2 min mellanrum å jag gick ut sist då gula tröjan var min. Hade mellantider skrivit sedan i lördags å redan efter 8 min hade jag tagit in 15 sek på Christian å låg 5 sek före en tänkt tid på 26. Nu kör vi utför i 3 km och här tappar jag rejält, gick riktigt hårt i toppen på 1a stigningen så det straffade sig lite när jag nu körde utför. I botten av backen var jag faktiskt efter Christian å 12 sek efter 26 minuters åkningen. Skönt att klättringen nu börjar om, halvägs upp var jag helt jämn med Christian å nu började jag känna att han skulle få det svårt för det är bara uppför kvar att köra. Jag hade inte samma goa känsla som förra veckan och i lördags men jag kunde gå på hela vägen upp och även forcera när det planar ut på toppen. Tiden räckte till banrekord med 7(!) sek, 26:33, så grymt gött! Nu tar vi julledigt å startar upp mitt i januari med en 7 milsbana så det är målsättning å kunna vara med å fasa till topp då med :-) Blev 35 min å 17 kilometer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar