torsdag 15 december 2011

Tävling / Etapp 6 - BANREKORD!

Ja, grabbarna blev satta på plats, yes, första gången på flera år som jag "cyklade" ifrån gänget. Med cyklade menar jag, slätt, drag, tryck och det som kommer när man tränar lite. Att jag kör bra i allround och upp och ner med lite stök och bök av rötter och sten utomhus och här inomhus med lite kniviga banor och styrning är ju min styrka men idag är jag extra nöjd när jag nu kunde "cykla" ifrån Christian, Fredda, Nicke och årets överraskning Obelix (Robert Lundkvist från Lidköping, den mannen måste fullständigt älska spinning, shit vad han här kräm i benen!)

Christian gick ut hårt, endast jag å´ Fredda hängde med på rullen men shit va Fredda förvånade mig när han fick släppa efter 6 km! Han har tappat sista veckorna. Själv kände jag att det var rent av bekvämt så när vi kom till enda lilla stigningen som idag var testade jag lite, Christian for av direkt...

Jag släppte sedan för att han lite draghjälp fram till 18 km då blir det lite smått upp och ner och spurtpriset kommer snart. Christian tappade 100 meter direkt när jag gick på, spurtpriset var nu klart (15 sekunder) å´ ja la i en växel till, så gött!

Så gött, trots en täppt näsa och ett missat "sprint" pass igår. Jag kunde ligga runt 42-46 km/h mest hela tiden, wattmätaren låg mycket upp emot 400 watt och det fanns kraft kvar till sista spurten också. Vann med knappt 2 minuter på Christian, Nicke körde upp sig till 3:a och Fredda blev "bara" 4:a. Dock hade han vrålflyt för det blev 2 sek kvar till hans fördel mot Fredrik Sääw som nu lämnar våran grupp till grupp 2.

Jag leder totalt med 3 minuter nu så det känns hur gött som helst inför kommande bergstempo och därefter lite julledigt och förhoppningsvis mycket cykel, eller ja mycket är väl att ta i :-) Anmälde mig och Theo till GC i veckan, 4 årsedan sist, ska bli riktigt kul...

Värmde upp bra innan så det blev faktiskt 52 km och 1:25 idag

RESULTAT OCH KOMMENTARER / http://www2.idrottonline.se/KvanumsIF-Cykel/Nyheter/SenastenyttfranKvanumsIF/PTdEEtapp6aravgjord/













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar