tisdag 13 mars 2012

Torsdag den 1 Mars

Pannlampa i Oltorp

Riktigt kul, provkörde en Stumpjumper FSR Expert 29er idag. 14 cm slaglängd med Brain i bakdämparen och en Fox Float i fram. Grymma dämpare å en riktig superkomfort i känslan.
http://www.evaldsmtb.se/specialized-cykel-stumpjumper-fsr-expert-carbon-29er-2012-p-26234-c-1682.aspx

Åkte med Christian, Karl å Nicke. Banan var fortfarande vinterhård, ingen kärlossning här inte. Vi drog iväg i bra tempo å jösses va lekfull hojen är! Man sitter lite för långt fram på veven för att XC känslan skall infinna sig men så här i teknisk terräng gör det inget då det mest handlar om att trycka!

Christian har snabbat upp tempot bra, jag känner att jag har svårt å hänga med bitvis, utan att gå fullt. Hans Epic med superlätta hjul och lättrullande däck gör sig bättre när igångdragen blir som värst och mest. Jag får slita riktigt ont för att komma ikapp. Sista 500 metrarna orkar jag inte täppa till igen men va gör det, satan va kul det här var! 2 stenhårda varv där vi fick hoppa av för lite omkull fallna träd någon gång.

Summering av form, nja inte dålig i hjärta lunga men i terräng saknar jag lite. Summering av cykel, grymt lekfull och helt suverän till det den är gjord för, Trails! Men för att köra mot klockan å köra ifrån Christian på sin Epic måste det till ett par Rovalhjul a 1400 gram å mer lättrullade däck a´ Renegade i bak å Fast Track i fram eller varför inte Fast Track i bak å ett Captain i fram nu när kärlen ska släppa. För att få hojen än mer XC bör sadelstolpen bytas till någon med mer seatback och då har man en MTB för "allt"!

1 timma // 17 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar