tisdag 13 mars 2012

Torsdag den 23 Februari

Yes! 20+ är vinterns smeknamn...

Startade finalen och tillika kvällens jaktstart med ett försprång på smått "otroliga" 19 minuter å 40 sek. Christian Contador var närmast att jaga men min målsättning idag var att hålla avståndet och förhoppningsvis dryga ut till 20 min!! Gick ut hårt men vid 12-15 minuter när det släppt i benen tidigare kändes det inte lika gött ikväll. När jag kört 40 min fick jag en första indikation på Contador, 10 sek efter mig! I mål var jag distanserad av mig själv från ifjol med 2 minuter (då 44 min), men ifjol hade jag grym dagsform och då var jag den som jagade!! Nu var jag tyvärr inte lika taggad å kände att Christian nog tagit in dom där 10 på vägen hem. Men va fel jag hade!! Jag utöka ytterliggare 15 så min sluttid blev ca 11 timmar å mellanskillnaden mot 2an blev 20 minuter å 7 sek!! 20+ haaahaaa, så gött!!

Vinterns Pro Tour de Evalds är nu över och jag är givetvis supernöjd med att vara först, att kunna var det med 20+ förvånar. Tror det är 3:dje totalsegern av 4 möjliga, måste jag kolla upp.

Sen har jag bitvis och stegrande känt att cykeltekniken vaknat till liv igen, rundtramp, tryck och även återhämtning efter ryck har kommit tillbaka. Tröskelgränsen har höjts ett par snäpp. Tyvärr, ur den cykelmässiga synpunkten går man nu mot vår och förhoppningsvis mycket jobb!! Så bättre än så här blir det inte. Träning å form är enkelt, man blir bra på det man gör och frågan är som sagt hur mycket man kan hålla i. Målsättning får bli ett hårt pass i veckan till Billingeracet, då lär jag nog vara med en timme längre än vad jag brukar. Brukar i detta fallet är ju 2 timmar! Har ju snart en vecka i bergen på GranCanaria också, det lär göra gott för konservering av nivån.

Så får det bli, dax att ta nya försök med fossingen också. Snart är det 14 juli å Jubileumsmarathon :-)

Idag vart det 
38 km // 1 timma å 15 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar