tisdag 15 november 2011

Söndag 6 november / Etapp 1 av PTdE

Pass 2 denna dag blir då etapp 1 och nu kör jag på cykel nr ,5. Sista man i gruppen väljer cykel först! 


Jag kör mot Fredrik Sääw, Fredrik Evaldsson, Rickard Evaldsson, Lennart Fransson och Christian Sääv. När starten går blir det givetvis riktig hårdkörning direkt, Fredrik Sääw går på väldigt hårt, känner mig ändock bekväm och märker snart att jag inte tappar utan snarare går på lite bättre på vissa ställen. 


Efter stigningar i början, ca 7 km, har jag fått en liten lucka men nu väntar all motvind! Trycket finns där så spurtpriset på mitten blir mitt och jag håller fortsatt farten uppe. Fredrik och ingen annan heller tar in något mer utan jag kan lägga beslag på förstaplatsen relativt enkelt tillslut, gött! 


En kanonstart, regerande från ifjol och redan tillbaks i den gula tröjan. Ska bli kul att se om jag kan åka fort på kommande etapp!? Det var en favorit ifjol där det är förhållandevis mycket backar, styrning och avslutningen är i uppförsbacke! Eftermiddagens etapp blev med uppvärmning och alles / 26 km 45 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar