tisdag 15 november 2011

Söndag 6 november / Start av Pro Tour de Evalds 2011/2012

Inget kört sen i onsdags men detta blir spännande, dax för årets start av Pro Tour de Evalds! 


Som regerande mästare är det min tur att vara först ut på prologen. Väljer den röda cykeln i mitten, nr: 4. Christian körde fort på denna i torsdags, 13.12 är det nya banrekordet. Jag startar upp riktigt hårt och bra, bitvis runt 600 watt. Första 2 minuterna är bra men sen märker jag att det inte riktigt finns det Goa drivet, får slita. 


När jag kommer till stenbron hade jag som mål att fixa 5.30 men landar på 5.42 så nu förstår jag att under 13 kommer inte gå. Ligger ändock i fortsatt bra och håller samma fart fram till ubåten, där har jag 9.40 men 9.25 borde det varit. 


I mål landar jag på 13.23 så tiden är bra men 25 sek ifrån målsättning vilket gör mig besviken. Många står på kö för att köra cykel nr, 5 och när vi summerar har alla, bortsett från mig, som tagit sig till grupp 1 kört denna hoj. Dessutom har alla persat! Jag blir 6a och klarar mig med en hårsmån... Laddar redan för eftermiddagspasset! / 25 min å 15 km //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar