tisdag 7 februari 2012

Vilken form som kom å´ hälsa på!! Shit, det var längesen...

355 snitt watt på 31 minuter blir en snitt fart på 39.5 km/h och 20.5 km å´ 550 höjdmeter! Grymt tryck idag, samma goa känsla har inte funnits på många år kan jag lova :-)

Nja, nu ska jag inte ropa för högt å´ tydligt för det var ett kort pass och det är fortfarande inomhus(!) även om det var både vind, lite berg, styrning och krasch som gällde idag men med en cykel som sitter fast och har "mina" vinklar börjar det gå undan, ska bli spännande och se om det finns kraft kvar på torsdag då vi kör lite längre igen. Gammal rutin säger mig att det kommer att göra det :-)

Idag var det tyvärr återbud på både Christian Sääv och kusin Fredda, detta gjorde att jag kunde välja cykel bland dom 3 som var kvar, har jag inte kunnat göra på många veckor (den åkare som leder gruppen får välja sist). Blev också lite lättare på startlinjen då vi stog 4 istället för 6. Jag fick nu en superstart och drog hårt mellan 6 och 700 watt i knappt en minut. Fick direkt en 30-40 meter på bakom varnade, Lennart var den ende som strula till det och gick på en vurpa så bakom mig var det jakt. En kul sådan att följa då både Nicke Svantesson, Fredrik Sääw och nämnde Lennart Fransson bytte placeringar och gjorde lite vurpor ända in till mål. Själv gick jag hårt hela vägen och avståndet ökade konstant. Sjukt gött tryck i benen som sagt, ser redan fram emot avslutnings etapperna. Sen blir det värme å´ Gran Canaria, härligt...

Mer info om Pro Tour de Evalds på www.kvanumsif.nu

Totalt idag: 26 km // 45 minuter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar