söndag 5 februari 2012

"Fredda vinner"

Ja så är namnet på torsdagens och den näst sista etappen. 54 tuffa kilometer. Körde den idag lördag med Rune Hinault, PG från Vara också Jon Ornelid.

Inte värmde jag upp utan grabbarna väntade tills jag hoppa på cykeln åså bar det iväg. Jag hade inte så bråttom utan tänkte börja lagom och så öka allteftersom, sista 17 är rena igelkottsryggen man kör igenom, upp och ner konstant så där kostar det på lite. Dock drog Jon iväg rätt hårt så det dröjde ju inte så många minuter innan jag kände för att försöka gå ikapp. Han körde på bra så det tog närmare 20 minuter innan jag var nära nog för att känna kontakt, då piper hans klocka! Visar sig att Jon kör 20 minuters intervaller med 5 slag under tröskeln, var ju gött att jag fick trycka på lite tänkte jag :-) 

Bestämde mig för att köra på i hans takt å intervall, dock gjorde jag 75% av tiden stående så mina tröga ben fick sig en rejäl "muskel" genomkörning. Jag körde (med första jakten) 4 intervaller så det blev ett bra pass.

Kände senare på eftermiddagen å kvällen att det kröp lite i benen så det bådar nog gott...

Totalt 54 km //  1 Tim å 30 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar