måndag 9 april 2012

Ännu en årspremiär, Motocross!

Jussi hade med sin maskin så vi drog till Lidköping i det supersköna vårvädret. Sist jag gränslade min 450 var nog för ett år sedan, helt sjukt va lite man kört sedan Mollybolly kom till världen, bara att erkänna, tiden räcker inte "riktigt" till som förr :-)

Mjukstartade med 25 minuter i första omgången, hoppandet satt ganska fort men svårare att hamna rätt i sandböjarna. Höll igen väldigt på rakorna där stalpen gör sig till känna, eller rättare sagt. Höll igen hela tiden!!

Andra heatet var det lite bättre påslag, nu hoppade jag allt utom dom 2 längsta platåerna men det lär jag inte hoppa förrän jag orkar hålla emot hojen på rakorna, shit va klen man är i armar och axlar mot för några år sedan när man ändock körde lite MX.

Banan var i topp skick, lite spårigt som det sig bör men fast och inga sur-/vatten hålor. Bara att erkänna, bättre adrenalin finns inte. Tack Jussi för att du fick mig att minnas hur underbart trevligt det är på crossbanan :-)

Blev 1 timma totalt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar