måndag 16 april 2012

Kan man tänka sig, 11 km löpning å´ det höll ihop...

Bestämde mig för under påsken att nått Jubileumsmarathon i Stockholm den 14:onde Juli det blir det inte, Malin  "DH" Lindgren får ta min plats. Hon springer grymt å´ är taggad, i och för sig så har jag också varit taggad men den stackars foten som trasslar i några ledband eller "inte" i några ledband för jag tror knappt det finns några kvar! Det är problemet så att säga...

Men! Idag funkade det, var väl någon månad sedan eller två som jag sprang något nämvärt så det var dax att testa lite igen tänkte jag. Sagt å´ gjort, åkte med när T och T skulle utöva lite orientering i Ryda. Mjukt underlag har jag inte testat foten på under hela vintern. Dom få gångerna det blivit har ju varit löpbandet och lite asfalt på Gran Canaria å´ här i Vara någon gång.

Sprang först en 7a å´ konstatera att baksida av höger lår samt stummheten som kom fort var betydligt värre än en högerfot utan ledband!! Gick bra med andra ord, 30 minuter på en skapligt kuperad bana är även en ok tid då jag inte sprungit alls på några månader som sagt. Körde sedan 2 stycken 2,1 km å´ tyckte nog att det var ok. Steget å´ hållningen är ju inget vidare då man inte kör någon löpning men höll ca 4.20 fart å´ det är ok i terrängen. Lite stel efteråt men helt ok...

Totalt 11 km // 50 minuter

Ps. Just nu är det mer än stelt i högertassen så vi må se vad det tar i tid innan man är påt´ igen!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar