söndag 22 april 2012

Då var det träningsvärk igen...

Idag var jag å Theo på MX banan i Falköping.! Lagom till det att Theo kört klart hade serielaget också tränat klart. Dock skulle dom avsluta med ett 30 minuters heat så det ville jag inte missa!!

Snabbt som tusan bytte jag om å han köra 2 varv innan dom vinkade in mig på grinden. Här blev jag lite paff, för 4 år sen när jag körde här sist var starten i grus, nu var det en fin betongplatta! En provstart som gick katastrof, spinn på plattan å bomstopp när jag rullade av. En till tänkte jag, men det tänkte inte Kjellner som vinkade å sa att nu kör vi :-) 

Ut 3a i starten, hur gick det här till!!? bra uppsläpp men vågade inte hålla ut armbågarna utan backade något. Körde på bra, hoppade en del å halkade runt en del :-)  armarna började värka efter 2 varv så nu halkade jag bak några placeringar men åkte bra ändå. Tog tillbaks någon placering på slutet trots armar som knappt fixa varken koppling eller broms :-) Men jösses så kul det var igen, kommer jag väl vara i kalasform på MTB KM:et på tisdag!! Nooot...
Men värk, träningsvärk! Hujedamig.

Bra intensitet, 4a av 5. // 30 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar