söndag 13 maj 2012

Fantastiska Kinnekulle igen...

Börjar närma sig Billingeracet, var riktigt sugen på att vara i lite form till denna tävling. I vintras när jag satt på trainern, PTdE, så hade jag 1:a Majloppet och Billingeracet som lite "Resultatmål". Målen nu för tiden är ju att ha så många klubbkompisar som möjligt bakom vilket givetvis innebär att man får någon skaplig pallplacering i H30 om man får till det...

Men just att få till det känns just nu lite knöligt, 12 timmars dagar med jobb å för lite vila och avkoppling är ju inte riktigt rätt melodi för att få sprudlande ben och motivation till att ta i.
Men just därför känns det fantastiskt kul att kunna åka till ett grymt vårfint Kinnekulle med goa vänner å bara hoja runt leden. Lånade ut tävlingsbiken till Jussi, Epic S-Works 29an å jösses va nöjd han var av den åkturen. Själv valde jag en annan favorit, Stumpy FSR Expert. När vi var redo att ge oss iväg kom Fredrik Sääw upp, kalas kul för han höll farten åt oss första dryga timman. Jag var fortsatt så sjukt seg i ben å kropp men kände undan för undan att energin å rätt känsla började komma tillbaks. När Sääw lämnat oss fyllde vi på depåerna lite, farsan tog med Korpås upp mot toppen å jag å Jussi fortsatte genom kalkbrottet å upp vandringsleden. När vi var på väg upp den sista svängen hade jag kraft nog att börja ställa mig igen, känns inte som om det funkat sedan i påskas!! Så underbart gött, ett härligt tecken inför kommande helg :-) 

Avslutade med en superfika på en av favorit uteserveringarna. Kinnekullegården å en räkmacka.

40 km // 2 timmar 15 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar