fredag 25 maj 2012

Träning på banan inför KM:et kommande tisdag...

Farsan, Rune Bäck, Inge Brax, Stefan Tornberger, Nicke Svantesson och jag drog ett gemensamt varv runt Öppna Kvänums Mästerskapens bana. 19 km är varvet och kommande tisdag kör vi 3 varv.

Jag har några inteckningar i vandringspokalen så det vore latjo å´ utmana SkaraJohan, Johannes, JBerger m.m. Christian Sääv är ju regerande å´ Karl har tränat hårdare än någonsin för att kunna sätta dit mig!! Många som vill ha mig bakom med andra ord :-)

Daxens träningspass blev "lagom" lugnt. Vi gick ut i en hyfsad fart, när vi kom till "Svenssons affär" upp mot Edsvära så körde jag en riktigt go fartökning upp till Edsvära kyrka. Nicke var som ett plåster på mig så på toppen gick han om. Sen valde vi att vänta in resterande gäng.

När vi kört ett varv så varv vi samlade tills dess att Edsvära kyrkan kom på höger sida igen, dagens sista ryck och det kändes bra, var först upp. Härifrån styrade jag å´ Rune mot Vara. Var lite motvind så jag "drog" hem Rune. Bra pass, bra jobbat! Billinge racet är på väg ur benen. Tisdag ska bli kul...

45 km // 1 timma 30 min


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar