tisdag 26 juni 2012

Inte många dagar kvar till Midnattsloppet

Har dom sista åren sprungit Midnattsloppet i Kvänum med väldigt få löppas (läs träningspass) i benen. Cyklade ju bättre denna vinter men har ju dragits med en fot som inte haft något bra fungerande ledband. Sedan 1:a april har detta dock stabiliseras och jag har inte fått ont under (bortsett från 1:a 5-10 minutrarna) eller efter passet så jag har haft som målsättning att öka träningen på just löppassen men tyvärr har det bara blivit en tanke, som så ofta...

Nu har jag dock bara några dagar kvar att få till det på men frågan är om det blir något mer pass innan start? Har semester denna vecka men ska jobba på garaget, putsa och måla, planera plattläggning, bygga vidare på en veranda, dra om lite dränering m.m. Så tyvärr blir det nog som så ofta, mycket annat än träning. Så vad kan jag då ha för målsättning med 10 km löpning på fredag!? Har sprungit på tider strax över 40 minuter dom sista åren. Kusin Fredda har ju alltid varit kul att ha bakom så jag siktar väl på strax under 40 denna gång och då blir ju givetvis målsättningen att Fredda (trotts att han tränat hårdare och mer än på många år) än en gång skall vara bakom när resultatlistan skrivs ut :-)

Idag planerade jag 6 km i 3:45-3:50 fart men det höll inte ens 1 km!!
Värmde upp första km på 4:45
2 och 3 km gick på 3:50 och sedan 3:55, var bara att slå av helt...
4 gick således på 4:30-4:35 sen bestämde jag mig för att ta i igen:
5:e på 3:35 men nu var jag nästan död!
6:e höll jag mellan 3:50-3:55
7:e jogga jag ner i 4:35 fart
That´s it! Ganska långt från 3:45 fart i 6 km, huga, kan detta pass få mig att vakna till liv på fredag, tveksamt men bitvis finns det ett visst klipp i steget så kul ska det bli...


30 minuter // 7 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar