tisdag 5 juni 2012

Äntligen ett pass på åttan!

Klubbträning i Vilske Kleva och på åttan, så underbart tufft å backigt!! Ja här har man kört några varv genom åren, på tiden det begav sig som elit var jag väldigt ofta här. Vissa veckor lika ofta som jag är här på ett helt år nu för tiden. Då cyklade jag ofta hit, ca 50 min, ett par tre varv å så hem. Blev ett väldigt bra kvalitetspass av det.

Nu tar vi bilen hit å vissa cyklar hem men själv tar man gladeligen bilen hem också då man brännt ur det som finns i benen på 3 varv. Idag jagade jag SkaraJohan å hade Nicke i hasorna under dessa tre varv. Johan var lite slitig efter sin dubbelhelg i Varberg å själv hade jag kassa ben då jag inte cyklat på en vecka å ännu sämre inte kört MTB sedan Billingen!! Dock blev benen bättre allt eftersom så till Lida på söndag ska det nog funka!!?

Med en 29er Epic gick det 4 minuter snabbare än vad jag hade med (en då) vassa 26" cyklar, så visst rullar värstinghojen på...

Mot Johan var det inte mycket att göra, 30 sek före på första å 50 före på andra. 3dje blev gemensam.

Första 25:37 (snitt puls 142/87% max 154)
Andra 26:11 (snitt puls 139/85% max 150)
Tredje: 33:00 (snitt puls 125/76% max 146)

Blev bitvis hög intensitet å  1 timma 45 min. //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar