onsdag 6 juli 2011

Duathlon race i Råda 5 juli

Var otroligt stel innan start, Midnattsloppet i fredags satt fortfarande som två stolpar i benen. Att man aldrig lär sig att stretcha! Men vad kan man begära, jag har ju inte ens lärt mig att värma upp!! Pang, starten gick...
Vi var 20 man som kastade oss iväg på första 5 km, efter 700 meter var jag 70% säker på att jag kommer att bryta, baksidan av låren kändes helt förstörda och löpsteget blev banne mig kortare och kortare trotts att första km är utför på Rådas eljusbana. När vi efter ca 1500 meter vänder upp emot vändning så kom i alla fall en härlig kilometer klättring och nu började jag känna att baksidan släppte. Gött tänkte jag och insåg att jag måste gå på lite för att ha ex.vis C. Sääv och Skövde Johannes bakom mig när vi går ut på cykeln.
Nästa gång vi kom till backen upp mot växling var jag bara 5-6 sek efter Johannes så med ett snabbt byte till cykel gick jag ut som 5a och med ca 100 meters försprång på nämnda Johannes, Sääv och kusin Fredda. Strax därefter följde brorsan och Nicke Svantesson.

Sääv och Johannes var snart ikapp mig men jag kom gött in på rullen och hittade ett bra flyt. Kunde tom. hjälpa till att dra lite. Uppförsbacken mot varvning blev tuff, Johannes drog som en galning å´ Christian kändes som om han hade lättare att gå med uppför än på platten så jag var lite osäker. Knappt en kilometer kvar till varvning och min tur att dra, körde på vad jag vågade. Backen brantar nu till som mest och med 500 meter innan varvning gör Johannes värsta idiotrycket!! Givetvis hade han läst av att det var på min förning det skulle komma men jäklar vad jag bet i, meter på meter knapa jag in, 50 meter kvar till varvning och jag hade täppt till!! Så gött, redan här kände jag att nu blir han inte av med mig :-) Däremot flög Christian och Arvid (vi kom ikapp han innan backen började) av så det visslade! Sista milen (varvet) gick jämt och komfortabelt, kändes inte ens oroligt upp i sista backen mot varvning.

Fummlade lite vid sista skobytet så Johannes fick 10 meter på mig ut, efter 300 meter var jag i kapp och nu rullade vaderna så jag bara väntade på att knuten och krampen skulle slå bomstopp, såg och förstog att Johannes led av samma problem :-) 2003 körde jag sista passet med löpning direkt på cykel så det är ju inget å´ undra på att vaderna rullade runt lite! Vid botten av backen och upp sista kilometern släppte Johannes, gött! Jag gick på rätt bra upp och korsade mållinjen som 4a på tiden 59:59:56.

Supernöjd med cyklingen, löpningen är allt annat än bra men springer man 4 pass i april och 4 pass sedan dess inkl. Midnattsloppet ska man ta det för vad det är!

Magnus Almén vann på ca 57:30
Markus Sunberg 2:a
Toni Apell 3:a
Undertecknad 4:a

Johannes Karlsson 5:a
Arvid 6:a
C. Sääv 7:a
Fredrik Jansberger 8:a
Nicke Svantesson 9:a
Kusin Fredda 10:a OBS!! 1:07:07 (Dryga 7 minuter efter mig, haaahaa)
Jimmy Evaldsson 11:a

Mina mellantider:
Löp/
2x2.5 km = 9:35 och 10:32
Byte ca 30 sek
Cykel/
2x10 km = 14:00 och 14:30
Byte ca 30 sek
Löp
2,5 km = 10:15

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar