onsdag 6 juli 2011

Provkörning av Vengen

5 timmars sömn, väcker barnen, tvätt, tänder, kläder, cykelkläder på mig själv, ett glas vatten till gänget å´ i väg på våra cyklar - nu börjar man vakna till liv. Lämnar av kidsen en efter en å´ sådär en kvart i åtta drar man mot Kvänum.

Vindstilla och en Venge mellan benen. Grymt va rapp den är, åkte på min superhottade S-Works Roubaix SL3 igår. Märks direkt att jag sitter brantare och mer attackvilligt på Vengen, börjar faktiskt fundera på om jag verkligen "både" sprang och cyklade igår, benen svarar ju som bara den!! Eller är det cykelns förtjänst :-) Tar låga 30 minuter att åka mina 18 kilometer så det blir till att testa min Roubaix direkt på detta. Man märker omgående att Vengen är gjord för att klyva vind och avgöra en spurt men det dröjer inte många minuter innan jag märker att Roubaixen är komfortablare i sittställningen. Något flakare styrvinkel och högre styrhuvud gör den mer "lugn" på vägen. Ska jag åka länge så lär jag trivas bättre på den jag har. Ska jag åka fort och spurta är klart att Vengen vinner, precis som Specialized har tagit fram dom för :-) Ser redan fram emot att testa Tarmac SL4:an, vilket drömjobb man har...

Ps. konstigt att inte Jimmy fixade lite bättre cykeltid igår, han åkte ju ändock på Vengen! Kanske benen spelar lite roll ändå...

1 kommentar:

  1. haha... ni kunde inte låta bli å plocka ut Vengen! Får ordna ett demo-ex i 58cm till nästa år;)

    SvaraRadera