måndag 10 oktober 2011

2:e Oktober / Hårdkörning på löpning

Oj vad tiden springer iväg, redan oktober och endast 2 veckor kvar till halvmaran nere i Palma. Måste springa mer...

Var ju drygt en vecka sedan jag sprang nått vidare så idag tänkte jag testa lite, började 1:a kilometern på 4.20 fart sen var det dax att ta i, 3.35 / nästa blev 4.25 och sedan 3.30 / 4.30 och sedan 3.32 / också 4.30 och 3.30 / nu var det lite motvind och jobbigt, riktigt jobbigt 4.30 och 3.32 / och så sista omgången 4.38 och 3.25! Härligt avslut.

Känner när jag tar i att det rullar på lite bättre än för en månad sen, steget finns där men det släpper inte riktigt. Jag skulle behöva mer kontinuitet i löpningen men ser jag framåt har jag vintern på mig. Först nästa somma stora mandomsprovet kommer i Jubileumsmaran.

Dagens pass var platt runt Vara. Ska bli kul att se vad Billingehusloppet kan ge kommande helg, lite backar kan förändra flytet som är på väg :-)

10 kilometer och 40 minuter ganska precis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar