onsdag 19 oktober 2011

Pass 2 / Triathlon tävling

Då jag inte kan springa bestämde vi att köra 2 simgrenar och en gren i Crosstrainer hotellet hade på sitt lilla minigym. Detta med triathlon tävling är något som Jimmy (tidigare elev på triathlon gymnasiet i Motala) infört på i princip alla våra tidigare träningsläger. Just idag var det givetvis han och framförallt Fredda som ville revanchera sig.


Första grenen blev benkick med livboj framför sig. Endast 20 meter gällde och först ut var Fredda, efter 15 meter fick han vrålkramp i alla tår å jäk... va vi garvade. Ca 45 sek tog han på sig. Anders fixade ca 35 sek, Jimmy 26.5 och jag fick till 26 blankt! Tack Tilde Theo å Molly för det är precis dessa benkickar jag gör när vi är å badar var och varannan fredag!! 


Nästa gren var Crosstrainern, vi skulle gå 700 meter på 75% av max motstånd maskinen kunde ge. Vi fick inte använda armarna utan bara gå på benen, denna gren var så sjukt kul! Vi fick alla så grym syra i benen så när man gjort hälften ville man bara bort! Anders sa det rätta -hellre en halvmara än att dra på sig denna syra!! Haaahaaa, jag var åter snabbast, 3.35 Jimmy 3.50 Fredda 4.11 å Anders 4.17. 


Vi avslutade med polen igen och nu skulle vi springande forschera oss fram i 40 meter. Här hade jag lite ajaj i fossingen men en 3dje plats i denna avslutningsgren gjorde ändock att totalsegern var ett faktum! Jippi, sååå mycket prestige så det finns inte...


I morgon onsdag bär det hemåt igen, nu är det dax att kolla min fotled så jag sedan kan lägga allt fokus å´ komma i form till Pro Tour de Evalds, denna "tour" drar igång nu i november och håller i till sista veckan i februari. Reagerande mästare som man är så ska jag göra allt för att slutsegern ska stå hos undertecknad igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar