söndag 2 oktober 2011

19 September / 5 + 8 km / Ryda

Idag är det orienteringsavslutning för barnen, lite bättre väder än förra måndagen då regnet stog i backen. Känns bra med tanke på att dom ska kryssa sig igenom sin första tränings/tävling med karta. 


Själv tänkte jag mig en 5 kilometer i fullfart och därefter lätt jogg hem. Hinner tyvärr inte värma något då jag hjälper till lite på barnens bana. Duktiga som få, superball! Sticker iväg som ett skållat, men andning å syra kommer ikapp mig direkt, efter 2 km är jag 20 sek efter förra veckans test men nu börjar det flyta lite bättre! I mål har jag 17.57 det är 7 sek sämre än förra veckan men jag känner att det ändock är åt rätt håll då jag kört in 13 sek på sista delen trotts att jag maxade förra veckan. Bra tecken. 


Sen springer jag hem, 8 km. Lugnt å fint, 4.45 tempo, med 2 km kvar kommer jag på mig själv med att det är första gången på riktigt länge som löpsteget finns där, så gött!!


Totalt 13 km / 55 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar