söndag 9 oktober 2011

Måndag 26:e och årets första inomhus aktivitet / Badminton

Ja då har man knappt kommit hem innan jag drog iväg, riktigt skönt efter bil - flyg - bil i knappt 11 timmar. Sonny Klarén och ett gäng arbetspolare till han har hyrt Cylinda hallen här i Vara varje måndag så jag har fått äran att skarva på. Sagt å´ gjort...

Spelade badminton i mitten av 90 talet, Korpen i Kvänum under 3 vintrar. Kan ju inte påstå att jag var speciellt grym men då gick det skapligt. Man kunde springa som en tok å´ ganska snabb var man med. Med det i bakhuvudet hoppades jag ju på att inte bli helt utspelad av "Varagänget" men icke - det blev jag! Fick väl några bollar i var och varannan match men det tog nog en timma innan det började stämma någorlunda. Totalt spelade jag 11 - 12 matcher (ett set till 11 är här en match). och hade väl tillslut vunnit hälften och då lika många vinster. Saknar dock vinst mot Lars Åke och Sonny ännu men hem å´ ladda inför nästa måndag så ska det snart komma :-)

Avslutade med dubbelspel, 2 set, spelade med Sonny och det började sådär men även nu spelade vi upp oss så 2 setvinster blev en bra avslutning på effektivt 1 timma och 30 minuters spel.

Grymt kul var det. Hoppas på mer av denna vara i vinter //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar