onsdag 19 oktober 2011

8 oktober / Billingehusloppet / Löpning

Blev till att vila fossingen hela veckan, känns klart bättre idag. Tar ett morgonjogg på 3 km, funkar gött!


Fram på lunch far jag å Monkan iväg till Skövde, kidsen, mor och far är med. 10.5 km tävling gäller för oss båda. Värmer upp bra, ca 3 km. Ställer mig som vana trogen längst fram, dock helt utan målsättning tidsmässigt, känns så himla kul att stå på start!! Extra kul när man har Fredda vid sin sida! 



Sist jag var här å sprang var år 2000(!) Philip "Tuffe" Tavell vann då motionsklassen på 38, jag själv hade då 41.12 och Fredda höga 43. 2005 hade Fredda 41.18!! Det året vann han motionsklassen. Kan jag idag gå på 42 så jag fixar 4 minuters gränsen lär jag vara nöjd. Starten går och jag smyger direkt in på Freddas rygg, efter 1 km är det jobbigt, märker att jag var dåligt "fartuppvärmd". Vi har gått ut i 3.50 fart å jag inser och intalar mig att det inte går så fort! Snart släpper det å andningen sjunker, vid 1,8 klampar jag kusinvitamin på hälarna så då är det dax att gå om. Andra kilometer går också på 3.50, kör på bra och märker att Fredda är borta, 3e kilometern är en drygare kilometer med upp och ner så 3.45 är en helt ok tid. 


Pang! Färdigsprunget, foten håller inte, linkar några hundra meter å börjar tänka på Palmas halvmara... Stannar och vänder haltande tillbaks, hejjar på Fredda och snart kommer Monkan med. När jag tatt mig tillbaks väntar Kjelleman och Theo, Fredda har då redan kommit i mål, 45.15 och Monkan fixar strax över 60. Helt ok för att vara hennes terräng debut. Jag själv börjar inse att halvmaran är på väg ur händerna på mig, en vecka kvar...


9 km totalt under dagen och ca 40 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar