måndag 16 januari 2012

Dagen innan race...

Tidigare, när man hade som målsättning att hela tiden bli lite bättre tränade jag alltid 30-60 minuter innan race, ofta upp till 20 minuter där jag gick på lite hårdare. Kanske 1 minuters intervaller eller åka ut på tävlingsbanan och köra intervaller från start och 2-3 minuter ut på banan. Likadant gjorde jag ofta från slutet och in i mål så man hittade och visste hur man skulle placera sig vid dom olika "stressituationerna" under racer.

Senaste veckan har jag kört på som om det vore "allvar", dock i betydligt mindre antal timmar än tidigare. Så idag blev det 5 stycken 1 minuter med minst 110 i kadens.

Benen svarade inte riktigt som jag hoppats på men tryck finns det! Ska bli kul å se om det finns tryck i 2 timmar!!? 2 timmar Har man inte tävlat sedan Billingeracet i maj!

Totalt 30 min å 18 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar