torsdag 5 januari 2012

Idag har jag "byggt" nästa etapp

Var ett perfekt valt läge, bygga bana samtidigt som Hellner körde ikapp Northug i Tour de ski. Visst körde jag fel någon gång när det var som mest spännande men det var det värt :-)

Banan blev tuff, 68 kilometer å 1810 höjdmeter. Jag kände mig riktigt trött efteråt, blir ju inte sååååå många långpass Per år längre! ( Billingeracet sist) :-)  Mycket höjdmeter å relativt lång åktid har varit en styrka efter alla år av läger på Gran Canaria men nu märks det att man är som tuffast när det stannar runt timman! Ska bli riktigt intressant å se hur konkurrenterna kommer att gasa. Många kör ju huvudet i styret å kör så länge det går, å som sagt dom allra flesta fixar en styv timma men att köra så i nästan 2 timmar! Nja det är väl "gubbarna" som kör 1000 mil om året som lär fixa denna hårda Marathon bana! Jag lär givetvis göra en "äkta" Northug. Utnytja rullen, vänta in spurten å där behålla den gula tröjan!! Om 2 veckor vet vi...

68 kilometer 2 Tim 10 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar