söndag 29 januari 2012

Testar kommande veckas etapp av PTdE

Jag å´ Per drog till Kvänum å´ körde av oss lite "helg" på kvällen idag. Testade nästa etapp, 20.5 km, med både styrning och krasch. Värmde inte upp nått utan körde på lite lagom i början, testade att ligga bakom Per (som inte hade varken styrning eller krasch) och ganska snart hade jag kommit för nära och blev liggande som ett "fälgkors", tappade ca 120-130 meter innan jag började plocka någon meter.

Blev riktigt kul nu för Per gasade på bra, jag tog in en hel del när det var brant men shit va från åkt jag blev när vi åkte utför! Inför sista 5 kilometrarna varav 4 bara är uppför var jag 28 sek bakom, 1 kilometer innan mål var jag ikapp så det gick ju precis lagom bra :-). Tog 34:15 runt detta varv idag, strax över 30 åkte vi på ifjol under tävlingen. Ja inte Chippo då som myglat med vikten, han vägde 65 plus cykel så det var väl "bara" 15 kilo han missade (gjorde fel när han sparade så "helt" avsiktligt var det nog inte :-) ). 29:45 vill jag minnas att han hade då. Formen är ju lite vassare för mig i år så det ska bli kul å´ se vad man kan få till. Får ju inte bli någon krasch då heller va klart för då är det omöjligt att få till under 30 minuter, vi må se...

Totalt 35 min // 21 km



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar