onsdag 18 januari 2012

Ett 2 timmars race på 68 km å' 1810 höjdmeter! Fixar jag verkligen det..?

Tvivel är sällan ett ord jag använder om mig själv å inte tvivlade jag idag heller!! Men visst var jag nyfiken på hur racet skulle gestalta sig!?

Sist jag tog i ordentligt under såpass här lång tid var Billingeracet å där har jag dom senaste året varit med å "tävlat" i drygt 2 timmar så min plan var enkel. Ät bra sista dagarna å ät å drick hela racet, gick åt 2 Enervit Liguid å 1,5 liter SiS Electrolyt, varm! Så gott å en underbar effekt hela tiden.

Ingen i gänget, 6 man, vågade sig på något ryck eller utbrytning så vi höll ihop i drygt 4 mil innan någon, F. Sääw, tappade. Vid 48 var jag fortfarande lika pigg, i huvudet piggare, som efter 10 km å då börjar en härlig klättring där jag fick med mig min underbara kusin, så kul att han var piggare idag! På toppen av denna klättring tryckte jag länge, 2-3 minuter runt 460-530 watt så då var det ridå ner även för Fredda.
Blev en riktigt skön seger idag, känns så himla kul att slätdraget också funkar skapligt nu, var ju några år sedan sist! Känns bra inför nästa etapp som är 23 varv på knappt 2 km, ett platt GP med mycket motvind och bonussekunder var 5e varv.

Riktigt superduperkul å sätta gänget på plats igen, ska nog bli några etappsegrar till i år.

Läs mer om etappen och Pro Tour de Evalds på: kvanumsif.nu
Totalt 7 mil / 2 timmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar