söndag 8 januari 2012

Testade 5 mil på PTdE Marathon, å jäk... va jobbigt det lär bli!

Körde ett kvällspass med Per å Niklas (2 av goa grannar i Vara), jag passade på att lägga in Mackan Sundblad, Johan Karlgren å Kusin Freddas tider på ovan nämnda bana. Å shit vilka rusningar det var! Karlgren stack ju iväg som om han snott startflaggan, fanns inte en chans att gå med! La mig i stället till rätta bakom Chippo å Mackan som gått ut i "normal" fart! Efter några kilometer kom vi faktiskt i kapp Karlgren som tydligen börjat vänta in någon som han hade med i sitt gäng när han var å körde.

Efter ca 15 km går banan lite upp och ner med små korta knixar i, här gick Mackan på hårt och Chippo gav vika, jag satt bakom å märkte det inte förrän jag tappat en 30 - 40 meter. Tänkte snabbt att det får vara så då jag ändock skulle åka 5 mil av dom knappa 7. Karlgren var ju också bakom å han var inte mer än minuten efter i mål. Men snart var Johan ikapp å Mackan hade nu fått 300 meter, bet mig fast på Johans hjul å kände när vi åkt ca 45-50 minuter att nu ska jag försöka gå ikapp. Körde sen riktigt hårt ända tills jag var ikapp å det var jag 200 meter innan jag bröt av på 50 kilometer!
Karlgren var då 5-600 meter bakom så det känns som om Mackan slått av lite grann i sista backen som vi nu börjat klättra i!? Måtte han ha gjort det för jag vett å f.. om jag kommer kunna köra mycket fortare på racet, Markus hade 1:53 i mål, Johan 1:54 å Fredda 1:57. Som det kändes kan jag inte gå så mycket bätre än vad Mackan gjorde om han nu inte börja släppa av i sista backen som sagt.

Vet att Rune Hinault var ytterliggare 1 minut snabbare vid 50 kilometer när han var å testade så att kunna plocka ytterliggare en etapp seger kommer kräva sin man!!

50 km / 1 timma 20 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar